Tips om goed te slapen!

Een grote hoeveelheid van de Nederlanders slaapt slecht. Er zijn onderzoeken waaruit blijkt dat ongeveer één op de vijf Nederlanders problemen heeft met slapen. Of dit nu in slaap komen is of doorslapen. 20% van de Nederlanders heeft hier last van. Een gigantisch aantal en daarom willen we dat in dit artikel goede en praktische tips geven om dit percentage te verlagen. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Gebruik een verzwaringsdeken

Een nummer 1 tip is om verzwaringsdekens te gebruiken. Een deken die verzwaard is zorgt er namelijk voor dat je sneller in slaap valt, dieper slaapt en dus ook meer uitgerust wakker wordt. Het zorgt voor minder stress en ook dat helpt bij jouw nachtrust.

Dingen die je overdag kan doen

Ook kun je iedere dag dingen anders doen. Dingen waarvan je s’nachts profijt gaat hebben. Om te beginnen, zorg dat je iedere dag minimaal 30 minuten intensief beweegt. Of dit nu fietsen, hardlopen of zwemmen is. Zorg er daarnaast voor dat je in de laatste paar uur van de dag geen gebruik maakt van je tv, telefoon of een tablet. Lees bijvoorbeeld een goed boek of ga samen gezellig je dag doornemen. Ook hetzelfde moment naar bed gaan, iedere dag weer, zorgt voor een vast ritme. Iets wat positief werkt bij het slapen.

Sluit de dag af met mediteren

Ga met een leeg hoofd naar bed. Althans, probeer je hoofd leeg te maken. Als je nog aan het piekeren bent over de dag dan wordt het lastig om in slaap te komen. Je gedachten zijn hier namelijk altijd nog mee bezig. Een erg goede tip om je hoofd leeg te maken is om een half uurtje te mediteren. Dit in combinatie met ademhalingsoefeningen leegt je hoofd en zorgt dat je zonder gedachtes naar bed kan gaan. Merk je dat de gedachtes toch terugkomen? Mediteer wat langer en je zal zien dat je heerlijk in slaap valt.

Related posts

Leave a Comment